Tematy prac realizowanych w ramach Projektu Edukacyjnego:

Rok szkolny 2016/2017 - Klasa 2gB

 

 

Dokąd zaprowadzi nas kreatywność?

Tematem, który mieliśmy zrealizować w ramach naszego projektu edukacyjnego, była kreatywność. Już na samym początku zdecydowaliśmy, że doskonałą formą ukazania tego tematu, byłoby nasze własne, stworzone mocą naszej kreatywności przedstawienie na bazie pomysłu z projektu Odyseja Umysłu – Ziomal prosto z dżungli. 

Mieliśmy kilka wskazówek, jednak chcieliśmy, aby miało ono głębsze przesłanie, aby nauczyć czegoś naszych widzów oraz nas samych. Wykorzystaliśmy wszelkie skojarzenia oraz mapy myśli, które okazały się bardzo pomocne w doprecyzowaniu fabuły. Wspólnymi siłami stworzyliśmy historię o Sebastianie, który po zbyt długiej wizycie na plaży, dostaje udaru słonecznego i staje się dresem – zaczyna niezdrowo żyć i popada w nałóg palenia. W skrócie – traci swoją prawdziwą tożsamość. Bohater wybiera się do dżungli, gdzie napada na niego dziki pies, który (jak się okazało) stanowi ogromne zagrożenie dla mieszkańców lasu. Ziomal chcąc go odstraszyć, psika zwierzę swoim sprejem, który go „oddzicza”. Zwierzęta dowiedziawszy się o tym bohaterskim czynie, chcą odwdzięczyć się Sebastianowi. Sposobem na to staje się przywrócenie jego prawdziwej tożsamości oraz nauka pomagania innym i zdrowego stylu życia. Akcja rozgrywa się dalej, kiedy ktoś niespodziewanie podpala dżunglę, jednak wspólnymi siłami zwierzętom i Sebixowi udaje się rozwiązać ten problem.
 Na podstawie fabuły, napisaliśmy scenariusz oraz piosenkę na zakończenie przedstawienia. Kolejnym etapem naszej pracy było stworzenie scenografii – przygotowanie dekoracji oraz potrzebnych rekwizytów. Na koniec pozostały nam już tylko liczne próby. Wspólnymi siłami stworzyliśmy wspaniałe przedstawienie, łączące elementy humorystyczne oraz głębokie przesłanie o byciu sobą oraz pomocy.

Drugim elementem naszego projektu edukacyjnego było przygotowanie godziny wychowawczej na temat kreatywności. Podzieliliśmy naszą klasę na 5 grup, a do każdej z nich przydzieliliśmy po jednej osobie z naszego projektu. Przedstawiliśmy po dwa zadania na myślenie, które wcale nie okazały się tak proste, jak mogłoby się to wydawać. Klasa chętnie z nami współpracowała, więc bardzo miło i kreatywnie spędziliśmy wspólny czas. Jesteśmy szczęśliwi, że mogliśmy przybliżyć naszej klasie temat kreatywności, jak i sami lepiej się z nim zapoznać.

A za kilka dni sprawdzimy nabyte umiejętności podczas wizyty w Let Me Out próbując swoich sił w escape roomie.

Uczniowie klasy 2gB: Weronika Boruń, Natalia Celińska, Weronika Czorapińska, Olga Kalinowska, Igor Witek

 

 

Opiekun: Lidia Golba



 

  • Kulinarna podróż po Wielkiej Brytani

    Cel: poszerzenie wiedzy na temat kultury i obyczajów Wielkiej Brytanii,
           kształtowanie otwartości i wrażliwości międzykulturowej,
           kształtowanie umiejętności pracy w grupie i efektywnej współpracy,
           doskonalenie sprawności językowych języka angielskiego
    1. Na pierwszym etapie projektu uczniowie gromadzili informacje na temat potraw spożywanych w różnych częściach Wielkiej Brytanii wg poniższych kategorii
    - potrawy typowe dla Anglii, Walii, Szkocji
    - potrawy o dziwnych nazwach
    - desery
    2. Na kolejnym etapie projektu uczniowie wymieniali się informacjami oraz ustalali formy przedstawienia ich klasie, dzielili się zadaniami (osoby odpowiedzialne za przygotowanie:  1. prezentacji, 2. ankiety dla nauczycieli, 4. quizu dla uczniów 5. potraw i degustacji, 5. przebrania się za członków brytyjskiej rodziny królewskiej)
    3. Przedstawienie projektu klasie 2gB  27.04.2017
     - prezentacja multimedialna z komentarzem w języku angielskim,
     - quiz sprawdzający dla uczniów,
     - przedstawienie wyników ankiety dla nauczycieli sprawdzający znajomość kuchni brytyjskiej,
     - degustacja przygotowanych potraw z kuchni brytyjskiej oraz angielskich herbat

      

 

             

 







 

  • Korzyści z własnoręcznie wykonanej skrzynki perkusyjnej – CAJON

Celem nadrzędnym naszej pracy było wykonanie instrumentu. 

Podczas naszych działań poznaliśmy rzemieślniczą sztukę zdobienia drewna – intarsję. Wykorzystując komputerowe wspomaganie stworzyliśmy wirtualny projekt, co przełożyło się na rzeczywisty wyrób.

Zwieńczeniem naszej pracy było wykorzystanie techniki grawerowania.